Danmarks mest produktive e-mail copywriter

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Dårligt nyt om din (og min) fremtid

28-januar 2017
Udgivet i E-mailmarketing, Salg
Skrevet af Morten Spindler

Vi drukner.

Og det er ikke af vand i vores lunger.

Det er af plastik i vores vand.

Der er ikke nogen, som helt præcist ved, hvor meget plastik der flyder rundt i verdenshavene. Men vi ved efterhånden allesammen, at problemet er

*yuge, enourmeous, og ikke særlig tremendeous*. Faktisk er det noget bæ for menneskeheden (og for alt andet liv), hvis vi ikke finder en løsning på det snart.

En meget stor del af det plastik, som lige nu befinder sig i verdenshavene, er stadigvæk store klumper, som ikke nødvendigvis gør nogen skade i sig selv.

Plastikdunke.

Legettøj.

Og meget andet.

Men i løbet af de næste årtier vil alt dette blive nedbrudt til microplast, som formentlig vil gå ind i fødekæden og i en uvidst fremtid lande som gift i kroppen på... os.

Dét er et stort problem.

Et af de største problemer, menneskeheden overhovedet står overfor.

Men der er allerede et lyspunkt.

I 2013 grundlage en hollandsk dreng på 17 år "The Ocean Cleanup Foundation".

Drengen hed Boyan Slat, og hans idé var at udsætte barrierer, som kunne opsamle plast i et tempo, som let kunne følge med forureningen og som var 100% baseret på energi fra bølgerne.

Den første prototype blev udsat ud for Hollands kyst sidste sommer.

Og i 2020 regner man med at gå i vandet med 100 kilometer lange systemer, der HVER OG EN potentielt vil kunne halvere indholdet af plast i verdenshavene på 10 år. Det siger sig selv, at hvis man udsætter flere af slagsen, så vil det hele kunne gå meget hurtigere.

Men hvorfor så lang tid?

Skal man virkelig bruge 7 år – fra 2013 til 2020 på at udvikle og implementere et effektivt system, når først idéen har forladt tegnebrættet?

Svaret er ja.

Faktisk er det lynende hurtigt.

Fordi... at opsamle plast i verdenshavene på den måde, kræver et stort, snedigt og omfattende system, der samtidig er stærkt som bare f*ck, og mere fleksibelt end noget vi kender i dag.

Det skal modstå storme og voldsomme kræfter fra vandet.

Og kunne samle plaststykker fra få millimeter til flere meters størrelse.

Og det er allerede lykkedes at lave systemet, så når prototypen har bevist at det virker i et af de mest barske miljøer man kunne finde, går »The Ocean Cleanup« igang med at udsætte de helt store systemer – og måske redde menneskeheden fra der Untergang.

Betyder det, at vi ikke skal forsøge at finde alternativer til plastik?

Eller at vi bare skal gå amok og smide plastik i havene som vi smider æbleskrog i kompostbunken?

Selvfølgelig ikke.

Men det betyder, at der er...

Håb.

Og i den historie ligger samtidig en af de vigtigste markedsføringslektioner du kan opsamle.

Hvilken?

Boyan Slat så et problem og havde en idé om, at han kunne løse det.

Men først skulle han forstærke problemet så meget, at nogen ville smide penge efter projektet.

Men... var problemet ikke allerede stærkt da?

Jo.

Men i en verden, hvor vi alle konstant bliver bombarderet med problemer fra alle verdenshjørner – problemer, som kræver vores opmærksomhed...

Så skal selv de bedste løsninger på alvorlige problemer sælges.

Og her behøves ikke nye metoder.

Problem.

Agitate.

Solve.

(Vis problemet, forstærk det, løs det).

Er en tussegammel model, som stadig virker, når du bruger den... rigtigt.

Og den må du ikke tøve med at bruge, når du skal overbevise andre om, at de skal bakke om om dine gode idéer.

Eller selvfølgelig... Når de skal købe dine produk... jeg mener... dine løsninger på deres problemer.

Der er bare...

Et lille-bitte-muse-mini-tiny problem.

Der er *oceaner* af måder at gøre det på.

Men ikke ret mange, der virker.

Du kunne bruge de næste 7 år på at forske i forskellige måder – og læse tykke bøger om, hvordan andre har gjort, for at undgå de samme fejl.

Hvis du har tid og MASSER af penge.

Eller du kunne investere 16,27 kroner om dagen i dit nye medlemsskab ... hvor al den viden jeg har opsamlet (om denne og andre metoder) gennem et helt liv med salg og markedsføring ... bliver destilleret ned til noget du kan forstå og bruge...

Lige ud af (plastik) boxen.

Hope for your future is kindled...

Now go pick up the right pieces!

www.mortenspindler.dk/fearless

 

 

Morten Spindler

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

 
 

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Få dagelige saltvandsindsprøjtninger.