Danmarks mest produktive e-mail copywriter

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Hvorfor knaphed kun virker SÅ langt

14-august 2017
Udgivet i E-mailmarketing, Salg
Skrevet af Morten Spindler

Hvis noget er sikkert indenfor salg…

Er det at scarcity (knaphed) virker.

Hvis der for eksempel er 20 sultne kunder, men kun 10 pølser tilbage i pølseboden, så bliver de solgt hurtigt. Hvis der er 40 pølser og kun 5 kunder, så går salget ikke så hurtigt, og der er en klar tendens… til at det er selvforstærkende.

Jo mere scarcity, jo hurtigere går salget.

Og des mindre, des langsommere går det – og måske går det helt i stå.

Men.

År efter år ser jeg bevis for, at scarcity i sig selv kun meget sjældent får folk til at købe. Der skal andet og mere til.

Hvad jeg mener?

I går solgte vi adskillige pladser på min kones yogauddannelse.

Det var sidste på en kampagne, hvor man kunne spare 3.000,- kroner på et produkt til 34k. Alligevel ved vi med sikkerhed at ihvertfald 2 personer valgte at vente til lidt senere på ugen, selvom prisen (så vidt de kunne vide) da ville være 3.000,- kroner.

Hvorfor?

Fordi de endnu ikke var helt sikre.

Den ene ville lige have en prøvetime, før hun bestemte sig endeligt.

Og det var et ufravigeligt krav, som ingen rabat kunne få hende til at genoverveje.

Jeg ved ikke, hvorfor den anden person ventede.

Bortset fra, at INGEN køber før de er klar, heller ikke selvom de får rabat.

Og det er godt at vide.

Jeg mener...

Hvor ville sporten være i at sælge, hvis man kunne afsætte hvad-som-helst ved blot at file lidt på prisen og sige, at rabatten er tidsbegrænset..?

I stedet er vi nødt til at (op)finde produkter, som vores læsere gerne vil have.

Eller finde læsere, som gerne vil have vores produkter.

Og bearbejde dem længe og kontinuerligt, indtil de stoler på os og produktet.

Det er (blandt andet) derfor jeg elsker det her job.

 

Morten Spindler

 

PS. Om 6 dage får du mulighed for at lære direkte af troldmanden selv, når jeg åbner de magiske døre til min klub for ambitiøse e-mailmarkedsførere. Og... hvis du er klar, så vil mine tidsbegrænsede bonusser give dig gåsehud.

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

 
 

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Få dagelige saltvandsindsprøjtninger.