Danmarks mest produktive e-mail copywriter

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Rationaliserings-hamsterens magt

19-januar 2017
Udgivet i E-mailmarketing, Segmentering
Skrevet af Morten Spindler

Det her er en sand historie fra det virkelige liv.

Min kones søn har købt sig en PC.

Selv har jeg været inkarneret (måske ligefrem passioneret) MAC-bruger siden starten af 90’erne.

(Jeg har altid været ked af at jeg ikke kom med fra Apple-starten i 1984, men så snart tidsrejser bliver lidt mere... skal vi sige økonomisk tilgængelige... så vil jeg være den første, der laver om på det pinlige kapitel i mit liv, hvor verdens mest geniale computer fandtes – alt imens jeg ikke anede det).

Nuvel.

Christopher ville gerne have en slæb-bar computer, og han har ikke det fjerneste imod Mac,

men de koster kassen for en lille dreng, der kun tjener x-antal kroner om ugen på at rydde op og støvsuge så meget hans unge hjerne vil lade ham slippe for leg og hygge.

Og det er fint.

Men som det altid har været med Windows, så går der ikke ret lang tid efter at man har… bøvlet sig igennem… at få en nørd til at hjælpe med… at få den til at virke… sådan som den burde ud-af-boxen…

Før de dukker op.

Alle de små dialogboxe med ting, der konstant skal installeres for at få et earset og en mus og et spil til at fungere, hvilket også kan fixes, når bare man har konstant adgang til sin support-hotline.

Og i vores tilfælde er det svogermand.

Da jeg i et filosofisk øjeblik stod og talte med min højt begavede kone om, hvordan det (så godt og vel) er underligt at nogle mennesker foretrækker Windows PC’er, selvom de har råd til Mac, fortalte hun noget ejendommeligt.

Hendes også begavede bror havde sagt følgende (omformuleret for dramaets skyld):

= = =

“Med Windows lærer man, hvad det er der sker under motorhjelmen på en computer. Det mister man helt på en Mac, fordi den set bare virker uden nørderier.”

= = =

Men…

Svarer det ikke lidt til at købe en udbanket Ford Granada fra 1976, der kræver mindst 1 times opmærksomhed om dagen fra en lille-hjemme-mekaniker, for overhovedet at køre… Fordi … så lærer man, hvordan en motor virker?

Okay, jeg er med på, at det er i en god mening, og at der sikkert kan være noget om det, hvis man gerne vil en karriere indenfor computersupport eller lignende.

Men vi mennesker har det også med at lede efter rationaler for de overbevisninger, vi nu en gang er blevet fodret med, så selv tungtvejende logiske argumenter preller af på os. Det kræver en høj grad af (selv) kritisk tænkning at holde sig på den rigtige side af fornuften på den konto.

Du ser det indenfor religion.

Politik.

Og i høj grad e-mailmarkedsføring.

En disciplin som mange gerne vil komplicere og gøre til noget, der kræver at man kender de seneste nørdede ninja-tricks og guru-greb.

Et eksempel?

I et forum for nylig var der en LAANG tråd om at genudsende sine mails efter nogle dage og finde metoder til at “tricke” dem, der ikke havde åbnet til at gøre det NU.

Hvorfor?

Fordi når man har brugt lang tid på at lave sit *content*, så skal det død og pine også læses.

But here’s the thing.

Du behøver IKKE at bruge lang tid på det.

Og du behøver heller ikke at »tricke« dine læsere til at læse.

Du skal finde de læsere, som LÆNGES efter at læse dine mails, og det kommer IKKE ved at lefle for dem der ikke åbner med en ny og mere fængende emnelinie. I værste fald HAR de rent faktisk åbnet uden at dit emailsystem har registreret det (ja, det sker ofte), og så vil du måske irritere (ellers trofaste) læsere med gentagne genudsendelser. (Og ja, der ER tilfælde, hvor det kan være en god idé – men som en overordnet strategi? Not so much). Og alt imens du går og lægger planer for at »tricke« dine læsere, kunne du have skrevet indtil flere e-mails, som de ville have elsket at læse. Men når folk først har hørt sig selv og andre tale om den slags »landmine-teknikker«, så er det næsten umuligt at tale dem ud af det. De slår sig i tøjeret og vil kun lytte til dig, hvis du giver dem ret. (Lidt ligesom børn der tror på julemanden og voksne der tror på himmelnissen).

På engelsk kalder man det “rationalisation hamster”.

Man vælger sin tro, og finder rationalet for det.

Min pointe?

Hvis kompliceret er det du gerne vil, så skal du ikke komme til mig.

Men hvis du er til simple virkemidler, så er der åbent for optagelse af nye medlemmer her:

www.mortenspindler.dk/fearless

 

 

Morten Spindler

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

 
 

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Få dagelige saltvandsindsprøjtninger.