Danmarks mest produktive e-mail copywriter

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Sådan prissætter du dine (info) produkter

21-juni 2017
Udgivet i E-mailmarketing, Salg, Copywriting
Skrevet af Morten Spindler

I en ganske interessant debat...

I min hemmelige facebook-gruppe.

I mellem en lille gruppe af email-nørder, der godt vil mærke, hvordan det føles at sælge uden frygt...

Var der i dag en snak om prissætning af infoprodukter.

Og fanden gale mig...

Det.

ER.

Svært.

For hvilken værdi har en video på 20 minutter?

Jeg mener...

På Youtube ligger jo allerede en million-milliard videor med nyttige informationer om alt muligt. Så hvordan du man prissætte... eller overhovedet tage penge for en video på 20 minutter, og hvordan undgår du at en kunde bagefter bliver stiktosset og beder dig om at refundere pengene..?

Godt spørgsmål.

Pointen er dog den her…

Infoprodukters primære værdi ligger ikke (kun) i informationerne.

Den ligger i din troværdighed som formidler og i det commitment, som du kan få din kunde til at smide efter produktet. Min kæreste sælger en af de dyreste yogauddannelser på markedet, hvis du isoleret ser på antallet af undervisningstimer, der bliver smidt efter eleverne. Men antallet af timer er FOR INTET at regne, hvis eleverne ikke er motiverede – ditto endnu mindre, hvis kvaliteten af undervisningen ikke er høj.

Og en meget stor del af deres commitment?

Kommer fra den investering, de har gjort i uddannelsen.

Der er selvfølgelig en balance.

Du kan ikke bare sætte prisen op uendeligt.

Men hvis du overvejer at lave et produkt til 49,- kroner, så kan det meget vel være, at du skal tænke stort og overveje 490,- kroner i stedet. Måske skal der smides lidt mere værdi oven-i-hatten. Måske kan du til gengæld give en rabat.

Men forestil dig at sælge 100 minikurser til 49,- kroner.

Eller 10 minikurser til 490,- kroner.

Samme indtjening.

Meget mindre bøvl.

Og 10 x større chance for, at dine kunder rent faktisk gennemgår og implementerer det de lærer.

Well, well.

I sidste ende skal du gøre dig dine egne erfaringer. Hverken jeg eller nogen anden kan give dig en »one-size-fits-all« pris-model som altid virker og passer perfekt. Men jeg KAN puffe lidt til dig og lære dig at være mindre bange for at sælge og for at tage hårdt (nok) ved, når du skal sætte prisen på dine produkter.

En af mine kunder hævede i år prisen på sit flagskibsprodukt med cirka 33%.

Alligevel blev der solgt cirka 33% flere billetter end 2016.

Det var ikke min idé at sætte prisen op.

Men jeg var med i salgsprocessen.

Og det var et eksempel på en frygtløs prispolitik, hvor det er lykkedes at sætte en så stærk pris, at en meget stor del af kunderne virkelig committer sig.

Et andet eksempel...

I de sidste 2 år har jeg selv stort set kun haft et produkt (bortset fra coaching og freelance klient-arbejde)…

En betalt medlemsklub.

Om ganske kort tid lancerer jeg endnu et produkt, og indtil videre har jeg valgt, at du ikke skal betale penge for det.

Grunden?

Jeg vil bruge det som incitament til at skrive sig op på min email-liste, og der er naturligvis også en lumsk bagtanke, for jeg vil gerne uddanne så mange som muligt til at forstå mine metoder og principper, for på den måde regner jeg med, at endnu flere får lyst til at committe sig langsigtet og ambitiøst til min medlemsklub, hvor du skal investere FRA 495,- om måneden at være medlem.

Men har Spindlerman ikke lige sagt, at lavere pris giver lavere commitment?

Og giver det så ikke NUL commitment, når prisen er NUL..?

That is possible.

Men man kan ikke få begge dele.

Lige nu bruger jeg den »lave pris« til at lokke mange med. Og så vil jeg bruge mine copywriting skills og moves til at få folk skubbet igang og rent faktisk gennemgå mit kursus.

Alt imens jeg giver dem muligheden for at købe plads i min klub.

Eller lade være, hvis de hellere vil det.

Vil du se, hvad det handler om?

Så skriv dig op her:

https://www.linkedin.com/email-marketing-secrets

 

Morten Spindler

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

 
 

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Få dagelige saltvandsindsprøjtninger.