Danmarks mest produktive e-mail copywriter

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Salg

Salg (99)

Lynkur kur mod quickfix

01-september 2017
Skrevet af Morten Spindler

Jeg fik en interessant mail fra en læser og tidligere medlem af min klub for ambitiøse e-mailmarkedsførere (Fearless).

= = =

Jeg tror ikke at min målgruppe ønsker mails hver dag.

Jeg tror der er stor forskel på hvad målgrupper ønsker af deres mails.

Jeg har i et par måneder forsøgt at arbejde efter dine metoder med jævnlige mails og nogen info-taintment, men oplever ikke andet en frameldinger og stor nedgang i salg.

= = =

Okay så.

Skrevet af Morten Spindler

Hvis noget er sikkert indenfor salg…

Er det at scarcity (knaphed) virker.

Hvis der for eksempel er 20 sultne kunder, men kun 10 pølser tilbage i pølseboden, så bliver de solgt hurtigt. Hvis der er 40 pølser og kun 5 kunder, så går salget ikke så hurtigt, og der er en klar tendens… til at det er selvforstærkende.

Jo mere scarcity, jo hurtigere går salget.

Og des mindre, des langsommere går det – og måske går det helt i stå.

Skrevet af Morten Spindler

Som jeg stod der med mine (måske malplacerede) jyske cowboy boots i en lidt for lummer Københavnsk Føtex-kø, kom jeg i tanker om, at jeg havde glemt noget ganske vigtigt.

Bleer.

Ikke at det er særlig mandhaftigt eller cowboy’der-agtigt at fortælle historier om Libero størrelse 6.

Men så igen – lidt kontekst skader ikke.

Skrevet af Morten Spindler

Da Mercedes (som nogle af de første på markedet for biler med 4 hjul og et rat), for mange år siden havde indført ESP som standard i alle modeller, så jeg en annonce med overskriften:

= = =

Må vi bede dig om at skride?

= = =

Jeg blev med det samme opløftet, da jeg så den.

Faktisk vidste, jeg ikke helt, hvad det handlede om – jeg troede egentlig bare, at Mercedes hånede dem, der ikke havde råd til en stjerne-øse. Og det var jeg helt vild med. Jeg var ikke selv i nærheden af at have råd, men jeg er ret ligeglad med politisk korrekthed, og hvor andre måske ville føle sig trådt på – så grinede jeg højlydt ved mig selv, over at de var så kække.

Det viste sig så, at det handlede om noget andet.

Nemlig ESP.

Eller anti-spin.

Og med sådan en fætter monteret i bilen, er det næsten umuligt at få bilen til at skride ud.

Jeg har faktisk aldrig siden set en federe overskrift på en reklame for biler.

Skrevet af Morten Spindler

Muligvis er det lidt flippet.

Men mine børn går på en Steiner-skole.

(Hvem ved, måske er jeg skabs-hippie?).

Valget af Steiner var dog ikke bevidst - flasken pegede bare derhen, da en af ungerne skulle skifte børnehave for nogle år siden. Jeg blev overbevist om, at de havde den rummelighed, som min søn havde brug for. Og efter børnehaven, fortsatte ungerne helt naturligt i Steiner-skolen, fordi vi ikke havde tungtvejende grunde til at skifte.

That's it.

Ingen dybere overvejelser om deres måde at gøre tingene på i øvrigt, eller for den sags skyld de principper, de bygger på. Det var måske en fejl. Men hvonår er det lige, at vi mennesker har tid til at fordybe os i ugevis, når vi skal gøre et valg imellem jordbæris og chokoladeis? Eller imellem Hotdogs og Hamburgere?

Skrevet af Morten Spindler

I en ganske interessant debat...

I min hemmelige facebook-gruppe.

I mellem en lille gruppe af email-nørder, der godt vil mærke, hvordan det føles at sælge uden frygt...

Var der i dag en snak om prissætning af infoprodukter.

Og fanden gale mig...

Det.

ER.

Svært.

For hvilken værdi har en video på 20 minutter?

Skrevet af Morten Spindler

Jeg var ræd for 3 ting…

Dengang jeg var en dreng.

Den ene var mørke.

Den anden var Oliven.

Og den tredie var Edderkopper.

Skrevet af Morten Spindler

En ildevarslende besked tikkede ind i min bakke.

= = =

Jeg er lige på nippet til at blive Fearless. Men en enkelt ting fik mig til at tøve lige inden jeg trykkede på knappen.

[indsat skærmfoto, der viser at jeg forlanger 5 års binding på medlemsskabet i min klub for ambitiøse e-mailmarkedsførere. Doooooh.]

= = =

The big e-mail BANG

04-april 2017
Skrevet af Morten Spindler

Det løber mig koldt ned ad ryggen.

Og armene for den sags skyld.

Jeg har lige downloadet et billede fra Nasas nye søgemaskine.

En web-service, hvor man kan hente alt muligt fra rumfartorganisationens database… Blandt andet højtopløste billeder.

Jeg søgte straks på Hubble.

Og hvis du ikke ved, hvad Hubble er, så har du noget til gode.

Hubble teleskopet er et rumteleskop (satellit), som Nasa bruger til at tage billeder af universet. De bruger sikkert også teleskopet til andet. Men for mig er billederne som teleskopet tager... Noget af det mest bevægende og ærefrygtinspirerende, jeg kan komme i tanker om at have set...

I.

Mit.

Liv.

Skrevet af Morten Spindler

True story.

Vi sad lige og drøftede noget vigtigt i bilen på vej fra A til B, da Benjamin fra et eller andet telemarketing-bureau ringede og forstyrrede flowet i vores samtale.

»Hej, det er Benjamin fra firma XYZ. Jeg skal ikke forstyrre, [øhøø, det gør du allerede, øbberbøv] men jeg ringer bare lige for at fortælle, at du er blevet godkendt til at modtage et forsikringstjek som medlem af det-og-det fagforbund«.

Nej tak, farvel.

End of story.

= = =

Side 1 ud af 8
 
 

Dine informationer vil ikke blive videregivet til andre. Du kan til enhver tid afmelde dig emaillisten med ét klik.

Du modtager daglige mails med (blandt andet) historier og salg relateret til Morten Spindlers fagområder, der uden varsel kan ændre sig løbende.

Ved at skrive dig op på e-mail listen erklærer du dig indforstået med IKKE at hyle op over (1) frekvensen af mails (også selvom der ind imellem kommer flere mails om dagen, (2) indholdet (herunder sprogbrug) i mine mails, samt at du undlader at anmelde/markere disse mails som spam (*). Hvis du gør det alligevel, vil du og dit IP-nummer blive blokeret fra maillisten, facebook samt fra at købe varer i min forretning.

(*) Hvis jeg beder dig om feedback, f.eks. i et lukket forum, er du selvfølgelig velkommen til at sige din mening, men hvis du ellers ikke bryder dig om mig eller mine mails, vil jeg bede dig om at afmelde dig i stedet for at spilde min tid med at skulle læse mails med din mening om... min mening.

Morten Spindler (herunder selskabet Spindler ApS) påtager sig intet ansvar for eventuelle konsekvenser (positive, neutrale eller negative) af at følge de anvisninger og/eller tips, som du læser i disse mails.

Få dagelige saltvandsindsprøjtninger.